Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2014 19:02 - Прясна лъжа на "Первый канал"
Автор: ssvetozar Категория: Политика   
Прочетен: 11926 Коментари: 45 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Лъжливият руски  "первый канал" лъже, че "бандеровците" били разпънали публично 3 годишно дете пред очите майка му в Славянск. ( Садистичното въображение на руснаците явно няма граници.)

https://www.youtube.com/watch?v=NqdH9uf4ZAY

И проверка на "събитието" на руски журналист сред хората в Славянск. 

https://www.youtube.com/watch?v=UA1LE6iKMfk

Разбира се никой не знае нищо подобно.
Руските дебили ( и българските им следовници ) обаче вярват.



Гласувай:
36



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dilanboben - То пък кой ли не лъже в днешно време?
14.07.2014 19:15
То пък кой ли не лъже в днешно време?
цитирай
2. vmir - По това в какви идиотщини вярва някой проличава
14.07.2014 19:23
не какво друг е направил, а на какво е способен той самия, за да вярва, че друг е способен да го направи.

Крайната жестокост на болшевиките не е мит, а традиционна печална реалност. Ако случайно някой не вярва, нека им погледне речника и омразните клевети. Руснаците се оказаха много по-изперкали, отколкото мислехме.
цитирай
3. анонимен - Жената,
14.07.2014 19:39
която разказна това на "Первый канал", се оказа съпруга на опълченец:)
Случайно:)
Между другото, във ФБ има една доста колоритна снимка с нея - как налива в устата на друга жена водка от бутилка през джапанка, която е пъхнала в устата й. Споделила съм я на моята страница.
цитирай
4. ssvetozar - Руснаците се оказаха много по-и...
14.07.2014 19:51
vmir написа:
Руснаците се оказаха много по-изперкали, отколкото мислехме.


Абсолютно. Преди тези събития аз не вярвах че Русия е опасност за Европа, сега си измених мнението.
цитирай
5. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
14.07.2014 21:42

Айде Путин и всички путинисти, путинчета, путинове ...

... далече, далече в Сибир ...

Писна ми да ги гледам!

цитирай
6. vencivaleri1951 - "...Най много се лъже на война и лов---"
15.07.2014 08:31
Не мога да съм сигурен дали първият клип е истински /като история/ или не . Дамата все пак беше убедителна като изказ, сълзи в очите и тн...Не знам можи и от МХАТ да е...

Вторият клип обаче баша абсолютно несъстоятелен. Може и по руска телевизия да е излъчен/ Кога украинска ТВ би излъчила първия например???/, но този "гърлен" изказ на интервюиращия в никакъв случай не беше на етнически руснак/молдованин, украинец.../ Припомнете си как говореше Брежнев и нещата ще си дойдат на мястото.
Интервюираха , а и в парка интервюираха предимно бабки, някои и със спомени и от ВСВ като възраст. Първите две абсолютни алкохолички за които както чухме главния проблем е бил липсата на алкохол. Друга от интервюираните "търсеше" "руската" дума в изричението си.
Най ужасяващото обаче беше , че на клипа като цяло преобладаваха възрастни жени. В парка не се вижда едно дете...Попитайте се защо е така? А не е ли защото младите са сред десетките хиляди бежанци...И защо и от кого бягат?

Колкото за Путин, путинистчетата и дестинацията им за Сибир....
Дебилни ми Тутане...Нали за Сибир е цялата истерия на Запад. Сибир е доста по голям от Европа и далеч по богат като залежи...На много президенти и премиери мечтата им е била Сибир да е техен/Аляска е част от Сибир:)/

Та Путин най-вероятно скоро ще бъде и там, но сега е на воаяж в досто интересни дестинации срещайки се с не по малко интересни ръководители и личности.:)))

цитирай
7. tutankhamon661 - vencivaleri1951
15.07.2014 10:13

Знам, знам. А Белене е бил "петзвезден хотел".

Дебилни Кретенчо, дръпни още няколко пъти от водката и ще преминеш в "свои води".

Слушал съм достатъчно такива като теб. Кръстникът ми беше не по-малко зомбиран. Според него България до такава степен прогресирала, че за малко да започнем строеж на космически кораби /!!!!!!!!/.

Няма смисъл да ти обяснявам разликата между това една държава да е богата и това дали нейното население живее добре. Hе можеш да разбереш. Аз пък няма да забравя, че през 1990-та година се чудех защо хлябът вече не свършва и мога да купя по всяко време на денонощието.



цитирай
8. vencivaleri1951 - Няма угодия:))))
15.07.2014 11:36
tutankhamon661 написа:













Катана ме обвиняваше, че не пия достатъчно-тоест чакал съм го да се напие и да го "докладвам":)))) Ти пък сега внушаваш, че прекалявам с алкохола.
Впрочем какво имаш против водката тутане. Или симпатизираш на бабаките от клипа с ефтината настойка в ръце:)

Какво общо имат Белене и дефицитът със ставащото в Украйна.
Вметнах само, че там където пращаш Путин и феновете му/а това общо взето са почти цяла Русия и не малка част от Европа и светът/ е един от най -желаните за притежание райони в света. И от най -красивите . Напомних ти също, че не видах никакво напрежение в разговорите на Путин с Меркел, нашето момиче Русев, аржентинската и колега...За братята Кастро да не говорим. Напомням също, че освен финалът на световното там се състоя и среща между ръководителите на близо 3милиардно население сред които и на 4 държави в десятката като икономика.
Е бих те запитал Тутане-кой си ти да се отнасяш с такова пренебрежение към един може би спорен но сериозно реализирал се политик и държавник...и екскурзии на Север да му организираш?
Смешно е фен мутра да дава определения за предпочитанията на други.
Колкото до липсващия преди хляб:)
Има статиска провери производството на зърно сега и преди. Като калории България произвеждаше храни способни да изхранят 3 и половина Българии. Сега внасяме почти всичко.

Твоят идол сам призна на всеослушание, че в младите си години събирал изхвърленото от столове и ресторанти да хранят в къщи прасета които отглеждали.
Тоест изхвърляше се хранаи свинарите обикаляха за животните си от остатъците.
Ще ти призная и следното: Аз до практичността на твоя лидер не съм стигал:), но тъй като си имах и селски дядо и баба почти всяка събота или неделя им носех хляб за животните. Първо с раничка на мотопеда, после като навърших 18 в багажника. Двадесет, тридесет хляба /по 15 ст типовия / и разклатката на животинките им за седмицата на 50% решен:)
Точния въпрос е:- Кой се храни сега от кофите.
цитирай
9. tutankhamon661 - vencivaleri1951
15.07.2014 11:58

Сега разбирам защо Vmir казва, че си патологичен лъжец. Аз бих добавил и графоман.

Искаш да налагаш цензура, ама не става. 45 години стигат!

Тъй като нямам време да отговоря на всичките ти лъжи, ще дам само един пример.

Какво зърно, какви валежи, какви магнитни бури ...? Факт е, че хлябът редовно свършваше. Друго не ме интересува. Около мен има много малки деца и използвам всеки удобен момент да им обясня какъв късмет са извадили да се родят след 1990г. За твой ужас вярват на всяка моя дума. Няма да ги излъжете, че било “много хубаво при Бай Тошо”!

цитирай
10. ssvetozar - Не мога да съм сигурен дали първият ...
15.07.2014 13:02
vencivaleri1951 написа:
Не мога да съм сигурен дали първият клип е истински /като история/ или не . Дамата все пак беше убедителна като изказ, сълзи в очите и тн...Не знам можи и от МХАТ да е...

Вторият клип обаче баша абсолютно несъстоятелен. Може и по руска телевизия да е излъчен/ Кога украинска ТВ би излъчила първия например???/, но този "гърлен" изказ на интервюиращия в никакъв случай не беше на етнически руснак/молдованин, украинец.../ Припомнете си как говореше Брежнев и нещата ще си дойдат на мястото.
Интервюираха , а и в парка интервюираха предимно бабки, някои и със спомени и от ВСВ като възраст. Първите две абсолютни алкохолички за които както чухме главния проблем е бил липсата на алкохол. Друга от интервюираните "търсеше" "руската" дума в изричението си.
Най ужасяващото обаче беше , че на клипа като цяло преобладаваха възрастни жени. В парка не се вижда едно дете...Попитайте се защо е така? А не е ли защото младите са сред десетките хиляди бежанци...И защо и от кого бягат?



Не съм съгласен.
Най-естествено е, ако искаш да провериш дали нещо се е случило, да отидеш там, където се твърди че се е случило и да разпиташ хората на место. Абсолютно коректен репортаж. Това че журналистът или пък хората нещо не ти харесват си е твой проблем.
Що се отнася до репортажа на Первый канал, обаче, то няма значение дали тази жена е артистка, луда и т.н. Да излъчваш такива непроверени, провокационни репортажи за една война, е като да наливаш бензин в огъня.
цитирай
11. vencivaleri1951 - Не сте ме разбрали нещо...
15.07.2014 13:31
ssvetozar написа:
vencivaleri1951 написа:
Не мога да съм сигурен дали първият клип е истински /като история/ или не . Дамата все пак беше убедителна като изказ, сълзи в очите и тн...Не знам можи и от МХАТ да е...


Интервюираха , а и в парка интервюираха предимно бабки, някои и със спомени и от ВСВ като възраст. Първите две абсолютни алкохолички за които както чухме главния проблем е бил липсата на алкохол. Друга от интервюираните "търсеше" "руската" дума в изричението си.
Най ужасяващото обаче беше , че на клипа като цяло преобладаваха възрастни жени. В парка не се вижда едно дете...Попитайте се защо е така? А не е ли защото младите са сред десетките хиляди бежанци...И защо и от кого бягат?



Не съм съгласен.
Най-естествено е, ако искаш да провериш дали нещо се е случило, да отидеш там, където се твърди си е твой проблем.
Що се отнася до репортажа на Первый канал, обаче, то няма значение дали тази жена е артистка, луда и т.н. Да излъчваш такива непроверени, провокационни репортажи за една война, е като да наливаш бензин в огъня.


Исках да кажа, че при медийната "война" не се наемам да кажа, че клиповете са достоверни. Правят го и едните, и другите.

Според мен първият клип е убедителен. Жената е адекватна, говори с чувство, емоциовално въздейства...Това за МХАТ бе по скоро реплика към един от коментарите./ Коментаторът си знае/ За мен вторият клип е неубедителен.
Интервюиращият говори с акцент, обектът на допитване са жени на определена възраст и соцпрослойка-пенсионери.Тоест силно зависими хора. А и след събитията в Одеса и на др места уплашени
Вижда се централна част от града. Няма млади хора с изключение на един който се заслушваше в интервюто.
Ако първият клип бе "подделка" /фалшификат/ е майсторски направен. Вторият обаче е жалък и в направата. Обръщам вниманието отново, че липсват хора във работна възраст в централната част на един град. Къде са
цитирай
12. vencivaleri1951 - Най лесно е когато не ти изнася да кажеш на някого -паталогимен лъжец
15.07.2014 13:56
tutankhamon661 написа:

Сега разбирам защо Vmir казва, че си патологичен лъжец. Аз бих добавил и графоман.

Искаш да налагаш цензура, ама не става. 45 години стигат!



Какво зърно, какви валежи, какви магнитни бури ...? Факт е, че хлябът редовно свършваше. Друго не ме интересува. Около мен има много малки деца и използвам всеки удобен момент да им обясня какъв късмет са извадили да се родят след 1990г. За твой ужас вярват на всяка моя дума. Няма да ги излъжете, че било “много хубаво при Бай Тошо”!



Отдавна мисля да се заровя в Статистическите бюлетини и да направя постинг с производството, търговията и износът по години. Както за доходите и покупателната способност на лева през годините. За социалните придобивки тогава и сега. Един път ВМИР , сега и ТИ ме подтиквате да го направя наистина. За разлика от Вас аз съм с физономията и името си тук. Вие сте анонимници които сте постоянно в мрежата . Ако имате някаква задача то я правите като журналистите от втория клип - некадърно.

Колкото за хляба и зърното.
През 80те произвеждахме зърно около 10млн тона/заедно с фуражното/ Потребявахме наполовината. Другото изнасяхме. ДСО Зърнени храни беше едно от водещите ДСОта встраната. Сериозно перо от износа се падаше на зърното. Мисля че веднага след тока и оръжието. Казвал съм го и друг път. Въввремето на дефицита едно от най-дифицитните неща бяха товарните вагони , а "Товарни превози" едно от най рентабилните предприятия. Днес е във фалит. Защо???
След рекапитулацията в търговските отношения с Русия излезна че ни дължат десетки милиони долара. Тоест изнесли сме им повече стока отколкото сме внесли/търговияга ни беше бартерна/. Днес имаме търгофски дефицит от близо 2млрд долара годишно с тях. Тоест нямаме какво да предложим.

А иначе драги Тутане, когато основно си "бъркаш " в носа и при капитализъма, и при социализъма ще си в постоянен дефицит....в дефицит на полезни и приятни неща и събития.
цитирай
13. injir - Тази, , лъжа, , я описаха вече в пр...
15.07.2014 14:02
Тази ,,лъжа,, я описаха вече в пресата. Излиза, че е истина... Пази Боже от изверги...
цитирай
14. tutankhamon661 - vencivaleri1951
15.07.2014 14:44

Виж какво, не ме баламосвай с неща, които са създадени за баламосване или поне такова им е най-широкото приложение!

Кажи нещо просто. Например: като е било толкова хубаво и щом хората са искали комунизъм, защо беше забранено излизането зад граница и ако опиташ нелегално, направо те застрелваха, което на всичкото отгоре по безумен начин се представяше като "дълг на грaничаря"?

Tова ми обясни. А не бла-бла!

цитирай
15. vmir - 13. vencivaleri1951 - Най лесно е когато не ти изнася да кажеш на някого -паталогимен лъжец
15.07.2014 14:44
vencivaleri1951 написа:

Колкото за хляба и зърното.
През 80те произвеждахме зърно около 10млн тона/заедно с фуражното/ Потребявахме наполовината. Другото изнасяхме. ДСО Зърнени храни беше едно от водещите ДСОта встраната. Сериозно перо от износа се падаше на зърното. Мисля че веднага след тока и оръжието. Казвал съм го и друг път.


Е, как да не си патологичен лъжец?
Преди няма и две седмици твърдеше, че инфлацията от комунизма насам била 800%, а БВП при комунизма - 250 милиарда долара. Верно ли е, или аз съм си го измислил, според теб?

Хайде сега да сметнем какво се получава от твърденията ти. 5 милиота тона зърно сме били изнасяли годишно (няма такова нещо, ама от мен да мине, няма да издребнявам за няколко милиона тона). Умножаваме твоите 5 милиона тона по 200 долара на тон (сегашната му средна цена, пак надута, защото имаме и фуражно зърно) и получаваме 1 милиард долара годишно. Да, ама това е 0.4% от 250 милиарда, без дори да отчитаме инфлацията.

Сам прави сметка какво се получава с инфлацията, но и така говори красноречиво за раздувките ти, или на мен така ми се струва? Защото, ако те слуша човек, би останал с впечатлението, че сме били икономически тигър и поне 30-40% от БВП ни е бил от износ. За теб обаче една нула в повече или в по-малко (но винаги в удобната за теб посока) никога не е била проблем. А фалита е не на стотици проценти разлика, а понякога и на стотна от процента, което за болшевиците е претекст да лъжат до дупка, защото за тях всичко е лъжа и измама.


цитирай
16. tutankhamon661 - vmir
15.07.2014 15:42

Направо го размаза по паважа!

Чак ми дожаля, въпреки че на него изобщо не му е жал за хилядите репресирани от комунизма.

цитирай
17. vencivaleri1951 - Ако съм казал цифрата в долари не съм прав
15.07.2014 15:46
vmir написа:
vencivaleri1951 написа:

Колкото за хляба и зърното.
През 80те произвеждахме зърно около 10млн тона/заедно с фуражното/ Потребявахме наполовината. Другото изнасяхме. ДСО Зърнени храни беше едно от водещите ДСОта встраната. Сериозно перо от износа се падаше на зърното. Мисля че веднага след тока и оръжието. Казвал съм го и друг път.


Е, как да не си патологичен лъжец?
Преди няма и две седмици твърдеше, че инфлацията от комунизма насам била 800%, а БВП при комунизма - 250 милиарда долара. Верно ли е, или аз съм си го измислил, според теб?

Хайде сега да сметнем какво се получава от твърденията ти. 5 милиота тона зърно сме били изнасяли годишно (няма такова нещо, ама от мен да мине, няма да издребнявам за няколко милиона тона). У
Сам прави сметка какво се получава с инфлацията, но и така говори красноречиво за раздувките ти, или на мен така ми се струва? Защото, ако те слуша човек, би останал с впечатлението, че сме били икономически тигър и поне 30-40% от БВП ни е бил от износ. За теб обаче една нула в повече или в по-малко (но винаги в




Аз твърдя и се обдалагам, че по съпоставими цени БВП през 80те надхвърля 25о млрд лева. Че покупателната стойност на лева е около 5 пъти по ниска-говорим за жизнено важните неща.-жилище, енергия, храна, здраве, образование. Ще ти дам следният елементарен пример.

Жилището ми/в което сега живее дъщеря ми/ струва в момента около 200000евро. Аз го взех през 80те за 25000лева-нека бъдат 25 000долара. Заплатата ми беше 400лева по това време/толкова взимаше всеки 7моразряден майстор/ тоест с около 5 години и нещо заплати купувам това жилище. с 400лева днес ще са необходими около над 80 години. Това е груб пример. но между три и четри пъти е по малък БВП сега. За жизнено важните неща още по нисък. Погледни сметката за ток сега и тогава, парното, транспорта...Всичко това сборува Брутния продукт. Помисли
цитирай
18. vmir - 18. vencivaleri1951 - Ако съм казал цифрата в долари не съм прав
15.07.2014 17:05
Броиш цифрата 25 000 за 200 000, защото не ти дреме, че 90% от населението на тази държава чакаше за жилище (и то не за дъщеря си, а да себе си) по 20 - 30 години. Да не говорим за ограниченията, например за прехвърлявне на сесра ми стая от къщата на прадядо ми през 1985, до днес е под въпрос дали ще ми изплатят лихвоточките за 22 годишен жилищен влог, защото няколко пъти вече ми отказваха всякакви други права. Но това разбира се, са ненужни подробности за простите като мен, които се съобразяват със закона.

Като съпоставя обаче цените на тогавашния черен пазар и днешния легален пазар, жилищата несъмнено днес са значително по-достъпни спрямо доходите. С колите е същото. С храната - тоже. В образованието поскъпването идва главно от онези десетки нови университети, където повечето отиват, за да ки купят диплома и да си поживеят. Здравеопазването е по-скъпо, но и възможностите му са доста повишени. Безспорното неколкократно поскъпване е в енергоносителите, но разходите ни за това поскъпване отиват в джобовете на руснаците, и ако си радетел за братски отношения, би трябвало да не спираш да апелираш към Русия да ни намали цените в името на братството, вместо да се упражняваш в набеждаване на капитализма, където цените се договарят, а не се спускат.

Какво друго да ти добавя, дрехите ли - многократно по-евтини са. Комуникациите ли? Ако не се скъпиш за времето (нали 20 години чакане са нищо за теб), имаш и безплатни - скайп, мейли и прочие.
цитирай
19. ssvetozar - Според мен първият клип е убед...
15.07.2014 18:25
vencivaleri1951 написа:

Според мен първият клип е убедителен. Жената е адекватна, говори с чувство, емоциовално въздейства...Това за МХАТ бе по скоро реплика към един от коментарите./ Коментаторът си знае/ За мен вторият клип е неубедителен.
Интервюиращият говори с акцент, обектът на допитване са жени на определена възраст и соцпрослойка-пенсионери.Тоест силно зависими хора. А и след събитията в Одеса и на др места уплашени
Вижда се централна част от града. Няма млади хора с изключение на един който се заслушваше в интервюто.
Ако първият клип бе "подделка" /фалшификат/ е майсторски направен. Вторият обаче е жалък и в направата. Обръщам вниманието отново, че липсват хора във работна възраст в централната част на един град. Къде са


Имам чувството, че изобщо не се интересуваш от истината, а от това кое ти харесва( въздейства емоционално ) и кое не ти харесва.
Един факт трябва да се докаже, иначе това е лъжа, при това в този случай изключително злостна.
В първия клип се фабрикува една злостна лъжа.
Във втория се търси истината. Може да не е "емоционално въздействащ", но това е положението. Журналистът пита десетки случайни хора. Никой не е чул нищо за такъв фрапиращ случай. Изводът е ясен - лъжа.
цитирай
20. ssvetozar - Тази, , лъжа, , я описаха вече в пр...
15.07.2014 18:27
injir написа:
Тази ,,лъжа,, я описаха вече в пресата. Излиза, че е истина... Пази Боже от изверги...


Къде и в каква преса какво са описали ?
цитирай
21. merlin68 - Честно казано се надявам, това к...
15.07.2014 23:42
Честно казано се надявам, това което показаха по първи канал да не е истина. Защото ако е истина... просто нямам думи. Мисля си, че не е истина. И не си го мисля, защото вторият клип ме убеди, че първият лъже. Вторият клип въобще не е убедителен, да намериш 5-6 бабички които да ти кажат това което искаш - никакъв проблем, това е Украйна, нищо че югоизточна и там си има майданчики. Тези приказки не ми направиха никакво убедително впечатление, дори напротив. Много силно впечатление обаче ми направиха погледите на някои от присъстващите и особено на една жена. Тя не говори, лицето й е каменно и на него не се чете страх, а презрение. Тя ми направи най-силно впечатление, без да каже и дума тя крещеше - негодници. Иначе някои се страхуваха и това е нормално. Освен това не знам как реши, че този клип е правен от руски журналист?
Не, тоя втори клип е абсолютна сапунка. Все пак аз повтарям, не вярвам, че показаното по първи канал е вярно. Не вярвам защото жената говори за пълен площад с хора, все някой трябваше да заснеме нещо. Все няколко още свидетели трябваше да се появят. От друга страна първи канал са си сериозни журналисти, та не знам, това трябва да се разследва сериозно.
цитирай
22. merlin68 - Що се отнася до спора дали днес сме ...
16.07.2014 00:16
Що се отнася до спора дали днес сме по-добре икономически от времето на социализма, то отговора еднозначно е - много по-зле сме. За това спорове не са нужни, то си има статистика.
Сега, че конкретно някои днес са по-добре от преди 25 години, в това съмнение няма. Разбира се тези дето са по-добре, те и преди това си бяха най-добре от всички. Голямата част от българите обаче за съжаление са по-зле материално (а и не само) отколкото преди 25 години. Като цяло България е много по-зле - икономически, демографски, в сферата на образование, здравеопазване, престъпност... въобще не се сещам да има едно нещо в държавата което да е по-добре от преди 25 години. През 1989г. по БВП сме в световната десетка, днес сме на 69 място. Между 1950 и 1973 г. БВП на главата от населението нараства от $ 1651 на $ 5284,[43] а през 1989 г. е $ 6217.[44] (Nation, State, and the Economy in History. Cambridge University Press, 2003) Днес БВП на глава е 6986 долара (данни на Световната банка) и по показателя сме на 80 място в света.
През 2000 г. спрямо 1989 г. България произвежда акумулатори - с 87% по-малко; каменни въглища - с 23%; домашни хладилници - с 83%; валцувани черни метали - с 50%; тухли - с 86%; цимент - с 56%; стоманени тръби - с 85%; памучни, вълнени и копринени платове - с 88%; сирене, кашкавал - с 89%; тютюневи изделия - с 69%; двигатели с вътрешно горене - с 98%; електро и мотокари - с 99%; металорежещи машини - със 73%; електродвигатели - със 74%. Общото промишлено производство през 2000 г. е около 40 % от производството през 1989 г.
През 1989 г. България има износ в долари на човек:
- 2,4 пъти по-голям от Гърция
- 8,8 пъти по-голям от Турция
- 1,2 пъти по-голям от САЩ
2. През 1998 г. България има износ в долари на човек:
- 1,6 пъти по-малък от Гърция (още през 1991 г.)
- 1,3 пъти по-малък от Турция
- 4,8 пъти по-малък от САЩ
СГ-91 г. с.555; СГ-99 г. с. 518)
цитирай
23. vmir - 23. merlin68,
16.07.2014 07:52
merlin68 написа:
... въобще не се сещам да има едно нещо в държавата което да е по-добре от преди 25 години. През 1989г. по БВП сме в световната десетка, днес сме на 69 място.


Ей, башибозук, ти лъжеш повече и от ВВ1951!!!

Я сега кажи колко беше този БВП (в световната десетка), че да го видят всички, които толкова безсрамно и направо мерзко мамиш. Само не ми носи като ВВ1951 вода от 999 кладенци. Влечуго лъжливо.

Не стига, че всичко ви беше без ред и на “държавни цени”, ами сега плюете същите, които крадяхте пладнешки и безсрамно принуждавахте да чакат с години за най-обикновени неща. На първо масто сте по безсрамие, изопачаване и мамене. И продължавате да плюете всичко хубаво и добро, с единствената надежда беззаконието ви да се задържи по-дълго време, та да цицате колкото може повече. От плюене на турците, за да се докарвате на руснаците, днес те вече са хора с чуждоземно самосъзнание, а ти месеци наред ме клевети, че съм отричал клането в Батак, защото писах истината, че е дело на башибозуци. Подлец.
цитирай
24. vencivaleri1951 - Вмире говориш наизуст
16.07.2014 09:08
vmir написа:
Броиш цифрата 25 000 за 200 000, за


Първо казах моето жилище вкоето живее дъщеря ми днес. То е защото аз живея в дома на родителите си/нужни са грижи/, а тя предпочита моето пред нейното.
Чакаше се за жилище и това е факт но и изходната база/44 година/ бе изключително ниска. Аз съм започнал в строителството. Черен пазар на жилища беше почти невъзможен защото те се продаваха през общината. Вкарваха от време на време кметове в затвора за такива врътки, но това бяха епизоди. Цената на м2 бе около 200лв сега около 2000/за София/Себестойността обаче пак бе около 200лв/заложената планово печалба бе не повече от 10%/ а сега имаше моменти когато цената надвишаваше себестойността в пъти
За енергоносителите:
Пак си неподготвен. Петролът е борсова стока. Къде в Европа са по ефтини дериватите/може би Румъния/? Газта е със средни стойности за отрасъла, а цената на квт/час електричестно от Козлодуй е в доста пъти по ефтин от американските марици.
Така, че ти "кажи" на твоите да свалят първо цените, а азпосле на "моите":)
Впрочем очевадно е, че спориш само зарад спора. Практиката е видна от всякъде.
Аз например съм "пенсионирал и пенсионирам" много хора.
Докато имаше възможност единици бяха тези които искаха да бъдат пенсионирани по трудовия стаж след промените. А кажи защо?
Баща ми например би трябвало да получавапенсия над 2000лева. Колегите му с неговата длъжност днес получават това като заплата. Президентът би получавал вБългария пенсия под 2000лева, а къде е позицията на президент, къде на комбриг?
Това са дребни примери. Когато имам време ще се поровя в статистиката и ще направя постинг. Не стоя зад тези си убеждения защото съмзагубил материално от промените. Напротив-къде поради късмет/намерих си ниша/, къде поради независещи от мен неща/реституция/ мога да кажа, че съм материално облагодетълстван. Не се живее обаче добре когато мизерията около теб е въпиюща. Над 50% от нас живеем в мизерия и генерираме такава на децата си. За това иде реч
цитирай
25. vencivaleri1951 - А кой според теб Вмире прати башибозука в Батак?
16.07.2014 09:26
vmir написа:
merlin68 написа:
... въобще не се сещам да има едно нещо в държавата което да е по-добре от преди 25 години. През 1989г. по БВП сме в световната десетка, днес сме на 69 място.


Ей, башибозук, ти лъжеш повече и от ВВ1951!!!

Я сега кажи колко беше този БВП (в световната десетка), че да го видят всички, които толкова безсрамно и направо мерзко мамиш. Само не ми носи като ВВ1951 вода от 999 кладенци. Влечуго лъжливо.

Не стига, че всичко ви беше без ред и на “държавни цени”, ами сега плюете същите, които крадяхте пладнешки и безсрамно принуждавахте да чакат с години за най-обикновени неща. На първо масто сте по безсрамие, изопачаване и мамене. И продължавате да плюете всичко хубаво и добро, с единствената надежда беззаконието ви да се задържи по-дълго време, та да цицате колкото може повече. От плюене на турците, за да се докарвате на руснаците, днес те вече са хора с чуждоземно самосъзнание, а ти месеци наред ме клевети, че съм отричал клането в Батак, защото писах истината, че е дело на башибозуци. Подлец.



Благодаря на корегата, че се е ровил. Ще го направя и аз когато имам време.
Впрочем Вмире в башибозука голямачаст от него са черкези, чеченци, татари.../Доган например е татарин/ които започват след Кримските войни/Впрочем Украйна ли ги води:)/ Ги ги наричаш башибозук днес, а когато същите предявяват днес претенции към Русия/която ни освободи и от тях/ си на тяхна страна. Впрочем когато говориш за дефицитът на жилища в София/защото главно тук беше дефицитът/ не забравяй, че пръст/среден пръст/ имат и братята ти американци които разрушиха не малко в София през ВСВ. Припомни си кой и защо изисква спирането на бомбардировките. Посочи и една причина /от военно естество/ която оправдава тези бомбардировки
цитирай
26. vmir - 26. vencivaleri1951,
16.07.2014 10:24
ВенциВалери,
Правиш се на разсеян, както винаги. Говориш, сякаш 45 години всичко е било както през 1944. Е, няма такова нещо и как ще пишеш една цена, а ще плащаш друга (за да не чакаш години или десетилетия) все се намираха актуални претексти или трикове. Който не ги използваше, духаше супата, както аз и много други като мен все още чакаме да ни обезщетят за десетилетни жилищни депозити от времето на комунизма, и ми отказват обезщетение, защото съм прехвърлил стая отпреди 100 и кусур години на сестра си.

Е, кой днес ти държи и използва парите за жилище 20-30 години и после те праща да пиеш студена вода, защото прадядо ти бил бачкал яко и си бил купил къща?

Това за борсите важи, когато не си обвързан и овикан, ако си помислиш да си купиш петрола от борсата. А ние сме доста далеч от подобна свобода и това личи най-добре от дивото упорство, с което се настоява, че сме били роби на турците. Едва ли има друга държава, в която толкова много държат да изкарат дедите си роби. И да вярват, че като плюят бившите си победители, въздигат себе си. Правилото е точно обратното, но както и да е.

Изкарваш си хляба със сметки на пари, следователно, би трябвало да си наясно, че кой момент за пенсиониране е по-изгоден зависи от жизнения стандарт САМО чрез методиката и коефициентите за привеждането му. Следователно, пенсията зависи от тях така, както масата на геврека зависи не само от размера на отвора му, но и от дебелината на геврека.

Като се е ровил колегата ти, убеди го да бъде така добър да каже какъв е бил БВП на България, с който сме били в световната десетка (що мълчиш за тази безобразна лъжа, а? Нали не можеше да лъжеш, а? Да не би да искаш да кажеш, че бомбардировките отпреди 70 години били виновни, че днес не ми плащат обезщетение за 22 годишен жилищен влог, което чакам вече 25 години!?)
цитирай
27. merlin68 - vmir,
16.07.2014 17:49
аз да те клеветя? Ами той безродният ти постинг още гледам, че стои. Всеки може да го види и да прецени що за безродно добиче си. http://vmir.blog.bg/politika/2011/06/04/bashibozucite.759365
Българи били клали, българи, турците всъщност спасявали българите. Обясних ти, че башибозука е част от турската армия, въоръжен от турската армия и подтикнат да действа от нея. Дебил си ти вмирисчо. Аз съм те бил клеветил, говедо, сто пъти ти казах да деактивираш тази мръсотия дето си публикувал.
Що се отнася до статистиката тя е точна, даже специално съм ти дал западни източници, да не кажеш, че родната статистика лъже. Но то всичко се вижда и без статистика, от индустрията ни останаха само руини. От износа ни останаха само вторичните суровини. Знаеш ли бе говедо, че през 80 години България произвеждаше 40% от електрониката в СИВ? Знаеш ли, че бяхме водеща страна в света в компютърните технологии, по това време знаеш ли, че Нокия произвеждат гумени галоши?
Ти какво мислиш бе задник, че на мен ми е кеф, че през социализма е било много по-добре за българите и за държавата от днес? Само, че когато фактите са такива, какво да направим, да си забием главите в пясъка и да се правим, че всичко е чудесно като теб ли? Бяхме 9 милиона, сега сме 6 и то благодарение на циганската раждаемост. Къде са специалистите ни - откраднаха ги тия дето ни разориха промишлеността. Днес народа мизерства, България умира, а такива дебили като теб джафкат.
цитирай
28. vmir - 28. merlin68,
16.07.2014 18:40
Знам, знам. А на теб друг ти е ср.л в гащите. Това е толкоз просто и логично. Питах те с какъв БВП сме били на 10-то (според теб място в света и аха още малко и пред САЩ), обаче ти предпочиташ да викаш, че са ти ср.ли в гащите. Затова ще ти го кажа да ти е обеца на ухото, когато мамиш друг път - средният БВП на 9-милионна България през 80-те години е около 20 милиарда долара. А САЩ, които пак според теб сме били аха-аха да ги изпреварим, в същото време са били с над 5 000 милиарда БВП. За измамник и клеветник като теб обаче 20 явно е по-голямо от 5000, а българи не са убивали българи, а са са грижили с братска любов да освободят България от тях. Продажно влечуго.
цитирай
29. merlin68 - Знам, знам. А на теб друг ти е ср. л в ...
16.07.2014 19:06
vmir написа:
Знам, знам. А на теб друг ти е ср.л в гащите. Това е толкоз просто и логично. Питах те с какъв БВП сме били на 10-то (според теб място в света и аха още малко и пред САЩ), обаче ти предпочиташ да викаш, че са ти ср.ли в гащите. Затова ще ти го кажа да ти е обеца на ухото, когато мамиш друг път - средният БВП на 9-милионна България през 80-те години е около 20 милиарда долара. А САЩ, които пак според теб сме били аха-аха да ги изпреварим, в същото време са били с над 5 000 милиарда БВП. За измамник и клеветник като теб обаче 20 явно е по-голямо от 5000, а българи не са убивали българи, а са са грижили с братска любов да освободят България от тях. Продажно влечуго.


Знаеш ли, има един проблем, аз представям статистически данни, а ти собствени твърдения. Що се отнася до десетката по БВП в света, признавам, че съм се заблудил за 89г. тогава сме на 25 място. Но имай предвид, че България е била в криза от 1984г. За съжаление не намерих данни за мястото което страната ни заема през 84г. по БВП. Както обаче да го погледнеш, 25 години след свалянето на режима, ние живеем по-зле, а държавата ни е на практика унищожена.
На фона на загиваща България, малки, продажни човечета като теб, са раззинали уста да се борят с комунизма. Комунизма бил виновен, че 25 години след него ние не градим, а рушим. Продължавали да ни управляват комунисти:)) Кой е комунист, я ми кажи? Знаеш ли кой ни управлява днес - тия паразити които сринаха социализма с кражбите и алчността си. Днес тия същите, вече демократи, крадат на още по здрави обороти, защото унищожиха държавата, та да няма кой да им пречи. Техни подлоги като теб вмирисчо, продължават да вдигат лозунги и да прикриват истината под знамената на някаква митична борба срещу комунизма. Проблемът е, че такива като теб ревете и съдите идеологията, а не престъпниците. Днес престъпниците от комунисти станаха демократи и се борят с комунизма. Дебил си ти вмирисчо.
цитирай
30. merlin68 - Жената която разказна това на &q...
16.07.2014 19:22
angpiskova написа:
Жената която разказна това на "Первый канал", се оказа съпруга на опълченец:)
Случайно:)
Между другото, във ФБ има една доста колоритна снимка с нея - как налива в устата на друга жена водка от бутилка през джапанка, която е пъхнала в устата й. Споделила съм я на моята страница.


Нормален коментар за шивачка, но като знам, че си журналистка, коментарът ти направо е отчайващ:) Не успя ли да намериш някакви по-добри аргументи от това, че наливала в нечия уста водка от джапанка:))) Това говори за професионализма ти. Аз както вече писах, също не вярвам особено на този репортаж (разбира се не по твоите причини), но не мога да не отбележа, че въпреки това го намирам за доста по-достоверен от твоето "интервю" с "Валерий Иванович". Това твоето въобще няма нищо общо с журналистика - интервю с анонимен, от място на което не ти стиска да отидеш:)))
цитирай
31. vmir - 28. merlin68,
16.07.2014 20:00
merlin68 написа:
Знаеш ли бе говедо, че през 80 години България произвеждаше 40% от електрониката в СИВ? Знаеш ли, че бяхме водеща страна в света в компютърните технологии, по това време знаеш ли, че Нокия произвеждат гумени галоши?
Ти какво мислиш бе задник, ...


Стига си мамил хората, бе мошенико!

Какво 25 – то място бълнуваш, каква статистика си ползвал когато и да било, щом нямаш дори приблизителна представа за БВП и икономиките за 1984 година???

17 милиарда и 411 милиона – това е БВП на комунистическа България за 1984, с под 2000 долара на глава от населението. Когато според брадатите ти безсрамни лъжи сме били “водещи в света по компютърни технологии”, а Нокия е произвеждала галоши.

Но да добавя несъщественото за теб допълнение – че през 1984 двойно по-малката тогава по население от нас Финландия, има 52 милиарда и 88 милиона БВП. Защото това не ти го казват, онези, които те учат как да лъжеш, и плюеш по всичко вярно и да лъжеш като дърт циганин, за да сривате и разграбвате безсрамно държавата, на чиито народ ядете хляба, безсрамни породажници!
цитирай
32. merlin68 - Знаеш ли бе говедо, че през 80 години ...
16.07.2014 20:40
vmir написа:
merlin68 написа:
Знаеш ли бе говедо, че през 80 години България произвеждаше 40% от електрониката в СИВ? Знаеш ли, че бяхме водеща страна в света в компютърните технологии, по това време знаеш ли, че Нокия произвеждат гумени галоши?
Ти какво мислиш бе задник, ...


Стига си мамил хората, бе мошенико!

Какво 25 – то място бълнуваш, каква статистика си ползвал когато и да било, щом нямаш дори приблизителна представа за БВП и икономиките за 1984 година???

17 милиарда и 411 милиона – това е БВП на комунистическа България за 1984, с под 2000 долара на глава от населението. Когато според брадатите ти безсрамни лъжи сме били “водещи в света по компютърни технологии”, а Нокия е произвеждала галоши.

Но да добавя несъщественото за теб допълнение – че през 1984 двойно по-малката тогава по население от нас Финландия, има 52 милиарда и 88 милиона БВП. Защото това не ти го казват, онези, които те учат как да лъжеш, и плюеш по всичко вярно и да лъжеш като дърт циганин, за да сривате и разграбвате безсрамно държавата, на чиито народ ядете хляба, безсрамни породажници!


И къде са цитираните източници? Нещо не ги виждам, представяш собствена статистика може би?
https://www.youtube.com/watch?v=2j3tjZWithc&index=2&list=FLf5e7L57PHtq0VpI4aW9UbA
Погледай, това е филм на БТВ - 20 години след промяната, равносметка.
цитирай
33. vmir - Значи лъжливото филмче ти било "статистическите" данни.
16.07.2014 21:19
И имаш очи да наричаш цитираните от мен официални данни "собствени твърдения"?!
Ако ти беше се интересувал някога от истината, сега щеше да знаеш къде се намират тези данни и нямаше да ти е проблем да ги откриеш за секунди. Но както казах, ти си мошеник и истината никога не е представлявала интерес за теб, защото пречи да се краде и мами.

Нямаше да повтаряш и самохвалната глупост, че сме били световен връх в електрониката, докато финландците произвеждали галоши, когато Финландия в същото време е имала 6 пъти по-висок БВП на глава от населението. Щото показва колко си далеч от каквато и да било обективност.

А сега влез в сайта на Световната Банка и ще намериш данните за икономиките и държавите за въпросните години назад. Все някога трябва да се научиш къде държавите депозират официалните си статистически данни и да спреш да повтаряш пропагандните лъжи на Сульо и Пульо, които подхвърлят по някое кокалче на помияри като теб да създават суматоха и условия за беззаконие, пладнешки грабежи и престъпни стопански погроми.
цитирай
34. merlin68 - Значи лъжливото филмче ти било &...
16.07.2014 23:25
vmir написа:
Значи лъжливото филмче ти било "статистическите" данни. И имаш очи да наричаш цитираните от мен официални данни "собствени твърдения"?!
Ако ти беше се интересувал някога от истината, сега щеше да знаеш къде се намират тези данни и нямаше да ти е проблем да ги откриеш за секунди. Но както казах, ти си мошеник и истината никога не е представлявала интерес за теб, защото пречи да се краде и мами.

Нямаше да повтаряш и самохвалната глупост, че сме били световен връх в електрониката, докато финландците произвеждали галоши, когато Финландия в същото време е имала 6 пъти по-висок БВП на глава от населението. Щото показва колко си далеч от каквато и да било обективност.

А сега влез в сайта на Световната Банка и ще намериш данните за икономиките и държавите за въпросните години назад. Все някога трябва да се научиш къде държавите депозират официалните си статистически данни и да спреш да повтаряш пропагандните лъжи на Сульо и Пульо, които подхвърлят по някое кокалче на помияри като теб да създават суматоха и условия за беззаконие, пладнешки грабежи и престъпни стопански погроми.



Да, разбира се, как можах да допусна, че журналистите от БТВ ще направят такова лъжливо филмче:))) Как въобще можах да допусна, че вмирисчо не е еталон на истината. Между 1950 и 1973 г. БВП на главата от населението нараства от $ 1651 на $ 5284,[43] а през 1989 г. е $ 6217.[44] (Nation, State, and the Economy in History. Cambridge University Press, 2003) Днес БВП на глава е 6986 долара (данни на Световната банка) и по показателя сме на 80 място в света. Ти сигурно някоя друга световна банка гледаш:))))
Ей дебил, да ми се махаш от очите!
цитирай
35. vmir - 35. merlin68, Да ти се махам от главата ли???
17.07.2014 04:59
За да мамиш лековерните, че ползваш официални статистически данни или, че сме били връх на световната компютърна индустрия? Няма да стане пак да ми направиш сто и кусур коментара с лъжи и клевети както в блога ми само на един постинг преди да те изгоня.

Когато отново пробутваш публицистичен материал за “статистика” и неграмотно твърдиш, че българската компютърна индустрия била първа в света, не е лошо да се научиш, че тази индустрия е създадена и процъфтяла в щата Калифорния, а нашите “компютри” са имитации на американските, правени с бракувани американски или азиатски чипове. И още една “дреболия” - през въпросната 1984 само Калифорния е имала по-голям БВП от този на целия СИВ.

Ето ти линк за “измислената” от мен Световна Банка, макар, че трябва сам да знаеш къде се намират данните, които нагло фалшифицираш:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=wb-wdi&met=ny_gdp_mktp_cd&tdim=true&dl=en&hl=en&q=gross+domestic+product+world#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:BGR&ifdim=country&hl=en_US&dl=en&ind=false
цитирай
36. merlin68 - Не знам какъв точно показател съ...
17.07.2014 07:58
Не знам какъв точно показател съдържа графиката която си дал понеже не знам английски. Все пак до колкото схващам, става въпрос за БВП без да се отчита инфлацията за периода (но пак казвам, английски не разбирам). Към същата графика прибавяме Куба и ето какво се получава:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=wb-wdi&met=ny_gdp_mktp_cd&tdim=true&dl=en&hl=en&q=gross+domestic+product+world#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:BGR:CUB&ifdim=country&hl=en_US&dl=en&ind=false

Ще рече, че по отношение този показател който ти ни показваш, ние сме по-зле от Куба, а Куба вече 25 години е в икономическа изолация от целия "демократичен свят". Е до вчера, защото Путин има намерение да извади Куба от изолацията:)))
цитирай
37. vmir - 37. merlin68,
17.07.2014 10:36
merlin68 написа:
Не знам какъв точно показател съдържа графиката която си дал понеже не знам английски. Все пак до колкото схващам, става въпрос за БВП без да се отчита инфлацията за периода (но пак казвам, английски не разбирам). Към същата графика прибавяме Куба и ето какво се получава:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=wb-wdi&met=ny_gdp_mktp_cd&tdim=true&dl=en&hl=en&q=gross+domestic+product+world#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:BGR:CUB&ifdim=country&hl=en_US&dl=en&ind=false

Ще рече, че по отношение този показател който ти ни показваш, ние сме по-зле от Куба, а Куба вече 25 години е в икономическа изолация от целия "демократичен свят". Е до вчера, защото Путин има намерение да извади Куба от изолацията:)))


Икономики се сравняват по големина чрез БВП (GDP), инфлацията ти трябва, когато сравняваш една икономика в различни години.
Няма проблем в това, че кубинската икономика е малко по-голяма от нашата, защото Куба гони 12 милиона население, а ние гоним 7 – те милиона. Но сравнението е много интересно с приблизително еднаквите темпове на икономическо развитие на страните ни.

Защото създаването на правова държава, конкурентно стопанство, гражданско общество, свободни медии и защита правата на гражданите е дългосрочна свръхинвестиция, която предпазва гражданите от произвол и спекулации на онези, които са научени да просперират с политическа, идеологическа или престъпна лоялност, като оклеветяват всеки, който е неудобен за паразитният им начин на живот, разгонват му фамилията, за да са те добре и му приписват собствените си престъпления, кражби и измами.

Резултатите от тази свръхинвестиция вече започват да се виждат, например по това, че през 1996-7 обществото почти цяла година беше безсилно да попречи на спекулантите да ограбят спестяванията на хората, а днес усилията на същите престъпници се оказаха доста ялови и смехотворни. Също така днес е несъизмеримо по-трудно да се ликвидира или съсипе човек по донос или клевета, а това представлява добър потенциал клеветници, престъпници и нагаждачи да намаляват и да пренасочват усилията си от клеветене към полезни дейности, които създават реално благосъстояние, вместо да го консумират наготово както при комунизма.

Постигането на този напредък е невъзможен без забавяне на икономическия растеж, защото престъпниците правят всичко по силите си да се възползват от всяка възможна слабост на централизираната икономика и да вършат престъпленията си безнаказано, обвинявайки другите в нарушаване на правата си, от които самите те са лишавали останалите.

Когато крадците престанат да викат: “Дръжте крадците”, а нааканите “кой ми с.а в гащите”, тогава суматохата ще изчезне, хората ще престанат да се дебнат как да се прецакат и накрадат, ще се съсредоточат в работите си и икономиката ще дръпне много по-бързо бързо напред.


цитирай
38. merlin68 - Я виж ти, това нравоучение от род...
17.07.2014 19:02
Я виж ти, това нравоучение от родната фондация ли го копна? Проблемът е, че добре звучи, но нищо не е вярно.
Що се отнася до това кога ми трябва инфлацията - ами тя ми трябва точно сега, или ти не си спомняш за какво говорим? Та нали точно това правим сравняваме икономиката на България в един продължителен период, нужни са индекси на цените, инфлация. През този период от 89г. до днес имаме обезценяване на покупателната способност на лева 7-8 пъти (не говоря за % а за в пъти намалена покупателна способност). Така, че тая графика дето си я копнал раздели БВП на 7 и ще получиш приблизителна картинка за реалността.
Ето защо БВП на глава от населението от $ 6217 през 1989г. ни поставя на 25 място в света, а този от $ 6986 през 2012г. ни поставя на 80 място в света. Схващаш ли, тук данните отчитат инфлационният индекс. А ти ми показваш нарастващи графики:))) Ами те на абсолютно всички страни нарастват показателите докато не се добави инфлационния индекс.
Ценовите индекси и инфлацията не се отчитат от такива като теб и затова накрая получавате желаната от вас картинка, за съжаление абсолютно невярна. Защото аз пак подчертавам, ти ако си мислиш, че на мен ми е кеф, че икономически (да не говорим за другото) все още не сме стигнали нивото от преди 25 години, значи много се лъжеш. И такива тиквеници като теб, крякащи партийни лозунги по абсолютно същия начин както комунистите на времето, само пречите и дезориентирате българите от реалните проблеми.
цитирай
39. vmir - 39. merlin68,
18.07.2014 01:34
Пак говориш като пред пенсионери от квартален клуб на БСП. Само там минават подобни приказки. А тук ти личи, че си на светлинни години от материята, по която се правиш на знаещ.
Обезценяване от 8 пъти значи сила на днешните ни 54 милиарда долара икономика равна на 7 милиарда при комунизма и това всеки червен партиен лъжец се скъсва да го повтаря, за да лъже лековерните старци колко добре сме били при комунизма и колко зле сме днес.

А измамата е много елементарна – щом силата на парите е отчетена в долари, значи инфлацията също трябва да се отчете за долари. Иначе можеш да си печаташ левчета колкото си искаш и да лъжеш, лековерните, че така им вдигаш или намаляваш благосъстоянието. Не е нито честно, нито икономически коректно да се лъжат хората така безсрамно. А инфлацията на долара от падането на комунизма насам не е 800%, а под 90% . И за това ли да ти давам линк? Ми намери си го тоя път сам, щом претендираш да си сигурен в това, което твърдиш. Не е трудно и отнема секунди.
цитирай
40. merlin68 - vmir,
18.07.2014 12:28
много съм скептичен относно това, че ти си по запознат от мен с материята за която говорим:))) Инфлацията на долара може и да е 90% за този период, само че ти удобно пропускаш нещо друго за което ти казах - ценовият индекс.
Дори ако вземем само доларовата инфлация и индексираме с нея БВП на България за 2010г. - 47.7млрд. долара (по твоята таблица) и сравним резултата с БВП на РБ за 1987г. - 28.4млрд. долара, пак се вижда, че не сме стигнали това равнище. Проблемът в разликата обаче е много по-мащабен, когато към доларовата инфлация се прибави индекса на цените в България. Именно като отчетем този индекс се получава това, че днес икономиката ни е в пъти по зле от 80 те години.
Един лев=1.64 долара (1988г официален курс). Днес доларът е 1.43 лв. (грубо казано). БВП от статистиката на Световната банка е изчисляван по тези курсове, но реалния БВП си е левов. За да ни стане ясна картинката, трябва да видим какви са покупателните възможности на лева през 80 те и днес.

Средна работна заплата 1988г. - 252лв. Днес средната заплата е 650лв.
Минимална заплата при соца 120лв. (под 10% от хората в България по това време получават тази заплата) Безработица - 0%
През 1988 година 1kWh струва 1,5 ст./нощна тарифа, 2,5 ст./дневна тарифа. Днес 1kWh - 14 ст./нощна тарифа, 21 ст./дневна тарифа.
Парното отопление на тристаен апартамент през соца беше 18 лв. и задължително си отваряш прозорчето на терасата, защото не се диша от жега. Днес за подобен лукс няма да ти стигнат 300лв.
Една баничка през соца - 10ст. днес - 1 лев
Билет за градския транспорт, през соца - 6 ст. днес - 80 ст. - 1 лев
Литър прясно мляко (истинско) 30 ст. днес литър мляко (неизвестни съставки) 1.7 лв.
Килограм цаца - 60ст. Днес 3лв.
Домати (страхотни на вкус) 20 ст. Днес (отвратителни) 2 лв.
Една книга през соца струваща 1 лв. Днес струва 15 лв.
Вестниците между 2 и 8 ст. Днес между 60ст. и 1.5 лв.
Когато ударим калема излиза, че със средна заплата от 252 лв. 88г. можеш да си купиш неща струващи днес 2000лв.
Така, че стандарта на живот тогава съпоставен с днешния е в пъти по-висок. Затова няма нужда "партийните секретари" да лъжат пенсионерите. Те, пенсионерите тези неща ги знаят и помнят отлично. Голяма част от днешните пенсионери през 89г. се втурнаха да рушат социализма с надеждата за по-добро бъдеще, но бяха жестоко излъгани. На тези хора, както и на моето поколение помнещо отлично последните години на соца, дебили като теб, няма какво да ни обясняват. Лошото е, че отровихте мозъците на младото поколение и те днес в голямата си част нямат адекватна представа за държава, народ, Родина. Но колелото се върти.
цитирай
41. vmir - 41. merlin68,
18.07.2014 13:30
Да не би житейският ти девиз да е “Лъжа до дупка”? Как ще ми смяташ по официален курс на долара пъти по-нисък от цената, на която се търгуваше навсякъде у нас? Какво общо има цената, която се отнасяше за АБПФК като ВВ1951 и някои от антуража им с цената, по която всички останали го купувахме? И не се заигравай с 1987, защото тогава бяха изтеглени милиардите кредити, които се оказахме в невъзможност да изплащаме. Дръж се за 1984 с която започна, тогава все още нямахме проблеми с платежоспособността, а икономиката ни още не беше надута с инвестиции, без възвращаемост. Не чувстваш ли, че при твоето невежество, нахалството ти е безгранично. Дори не се усещаш какви ги дрънкаш – “ценови индекс” без инфлация?! То бива неграмотност и нахалство, ама с твоите май само патологичните лъжи на ВВ1951 могат да се мерят. И си горигирай повечето от цените, че е срамота да лъжеш толкова безсрамно.
цитирай
42. merlin68 - Абе дебил, това, че баба ти е купу...
18.07.2014 15:23
Абе дебил, това, че баба ти е купувала долари на черен пазар по 3 лв. няма нищо общо с това за което ти говоря.
Също така твоите 90% инфлация на долара в периода ни дават единствено възможност да съпоставим доларовия еквивалент на БВП на България в периода. Такава съпоставка има единствено статистическо значение, защото БВП на България е в левове. Доларовия еквивалент по съвсем произволен курс (както през 89, така и днес) не ни дава никаква представа за икономическата реалност.
Реалната картина идва от сравняването на покупателната способност на лева в разглеждания период. И тази картинка ти я показах най-общо, разбира се може много да се допълни. Но факта си е факт, средната работна заплата от 252лв. през 88г. днес съответства на 2000лв.
Това не е всичко защото тази средна заплата през 88г. е на фона на 0% безработица, при това 0% РЕАЛНА безработица. Днес имаме официално 12% безработни, колко обаче са те реално, при положение, че след изтичането на плащанията от бюрата по труда почти всички се отписват от отчет?
Към всичко това трябва да се прибави абсолютно безплатното по онова време здравеопазване, без доплащане за "екипи", импланти и прочие. Безплатни учебници, включително за ВУЗ. Много още може да се изброи и това са все спестени от домакинствата разходи.

Така, че вмирисчо, брътвежите ти за светлото бъдеще заменило ужасния тоталитаризъм ги разправяй на себеподобните дебили.
цитирай
43. vmir - Предостатъчно време ти отделих.
18.07.2014 16:01
Не съм ти пенсиониран квартален ОФ отговорник, за да ти уйдисвам повече на глупостите. Айде ходи при ВВ1951 да си ближете раните, че вече не можете да купувате валута, коли и апартавенти тройно по-евтино от останалите. Не съм ви виновен, че сте толкова алчни и лъжливи в червата. Имайте поне малко срам от хората, които сте прецаквали като активни борци против КАПИТАЛИЗМА.
цитирай
44. merlin68 - Я, къде хукна бе вмирисчо, как добре ...
18.07.2014 17:15
Я, къде хукна бе вмирисчо, как добре си говорехме за неща от които нищо не разбираш:)
Пропуснал съм да ти отговоря за "милиардите кредити, които се оказахме в невъзможност да изплащаме."
Това е много интересна тема, а това че я повдигаш ме навежда на мисълта, че не си някакъв високоеродиран и добре платен пропагандатор на светлото ни капиталистическо бъдеще, а обикновен, неграмотен дебил. В противен случай просто нямаше да си вкараш пореден автогол с повдигането на тази тема.
Съвсем не случайно няма да откриеш никаква информация за външния дълг на социалистическа България в БНБ - те там просто не са дебили и въпреки, че често си вкарват автогол, все пак чак толкова елементарен няма да допуснат.

Най-кратко казано към 1989г. Брутният външен дълг на РБ е 10 млрд. долара. Това е около 1000 долара на глава. Вярно е, че той е натрупан в периода 80-89 години заради реализирането на множество ключови за българската индустрия проекти, като например АЕЦ Белене, ЗТМ Радомир, ЗТМ Мартен и други. В този период обаче САЩ имат дълг на глава надвишаващ 10000 долара, надвишаващи българския дълг имат и почти всички високоразвити страни в света по това време като Англия, Франция, Канада... При работеща високо развита икономика като българската от този период, подобен дълг не е никакъв проблем. Проблемът се появи когато идиотите комунисто-демократи начело с Горбачов, в устрема си към капитализма разориха СИВ и пазарите ни.

Днес по сведение на БНБ към края на април, Брутния външен дълг на България е 37.841млрд евро! Това при положение, че на практика ни липсва промишленост, а износът ни е съставен от вторични суровини и дървен материал.
Трябва да отбележим, че външния дълг на демократична България, нараства въпреки тоталната разпродажба на държавните активи (което впрочем се отразява и в ръста на БВП). След като няма какво вече да продаваме, какво ли ще стане с дълга ни?
А сега е на път да се увеличи и с още 2млрд. та да има от къде да изплатят депозитите на милионерите от КТБ.
цитирай
45. анонимен - Светлозаре, Вмир,
19.07.2014 15:11
аз този вече го трия. Съветвам ви да правите същото. Спорът с такива си е губене на време.
цитирай
46. ssvetozar - аз този вече го трия. Съветвам ви да ...
19.07.2014 22:16
angpiskova написа:
аз този вече го трия. Съветвам ви да правите същото. Спорът с такива си е губене на време.


Аз също почнах да го трия, но тук не говори с мене и не искам да преча на дискусията.
Всъщност последният му постинг ще изтрия, тъй като освен обиди няма друг смисъл.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ssvetozar
Категория: Политика
Прочетен: 778510
Постинги: 485
Коментари: 659
Гласове: 490
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930